ads مکان تبلیغات شما
زمان جاری : جمعه 30 مهر 1400 - 6:38 بعد از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

ads ads ads ads
پاسخ جدید
تعداد بازدید 37
نویسنده پیام
minoh
آنلاین

ارسال‌ها : 11
عضویت: 6 /3 /1397
رژیم قلب سالم چیست؟
يك رژيم غذايي مناسب كه بتواند ريسك حوادث قلبي و عروقي را ۳۰ درصد كاهش دهد بايد: حاوي فيبر و ريزمغذي فراوان و چربيهاي غير اشباع، حاوي امگا ۳ در حد متوسط، اسيدهاي چرب اشباع و يا ترانس وقند و مواد نشاسته اي در حد كم باشد. مصرف ميوه وسبزي فراوان حداقل ۳ بار در روز ۲۷ درصد ريسك حوادث قلبي را نسبت به مصرف يكبار در روز بيشتر كاهش مي دهد. بعضي مطالعات نيز حداقل ۵ تا ۹ قسمت ميوه و سبزي را در روز توصيه مي كند. مصرف غلات كامل و فيبر با كاهش ريسك بيماري قلبي همراه است. غلات كامل حاوي فيبر و ويتامينهاي ضروري و امگا ۳ و مواد معدني هستند.
مصرف حداقل سه بار در روز غلات كامل ريسك بيماريهاي قلبي را ۲۷ درصد كاهش مي دهد. مصرف رژيم هاي پر از قند و كربوهيدرات خطر بيماريهاي قلبي و عروقي را افزايش مي دهد. باعث افزايش سطح تري گليسيريد خون پس از هر وعده غذايي مي شود. مصرف حبوبات در بعضي از مطالعات باعث كاهش ريسك بيماريهاي قلبي شده است. البته شواهد قطعي در رابطه با مصرف سويا اثبات نشده است علي رغم اينكه مصرف سويا سطح كلسترول خون را كاهش مي دهد.
البته راهكارهاي عملي براي تغذيه در بيماران قلبي تدوين شده است كه در قسمت هاي بعدي ارائه خواهد شد. آخرين راهكارهاي تغذيه اي انجمن قلب امريكا براي بيماران قلب و عروق: اين راهكارها در صورتي كه در بيمار قلبي و عروقي رعايت شوند سبب بهبود وضعيت كلي سلامت و كاهش پيشرفت و عوارض بيماري مي شود.

درجمعيت عمومي نيز به عنوان تغذيه سالم براي داشتن قلب سالم توصيه مي شوند. مقدار فراواني ميوه و سبزي بخوريد روزانه ۵-۳ وعده تا ۹-۸ وعده وحتي بيشتر از همه انواع سبزي وميوه ها استفاده كنيد. به جز نارگيل كه حاوي چربي هاي مضري است، زيتون و آووكادو چربي محسوب مي شوند. سبزيجات نشاسته دار مثل سيب زميني جزو غلات هستند. مقدار كافي از حبوبات و غلات حدود ۶ وعده در روز از غلات ترجيحا نان تهيه شده از غلات كامل، ماكاروني و برنج در رژيم غذايي باشد. رژیم قلب سالم بايد شامل محصولات لبني كم چرب يا بدون چربي،ماهي، نخود فرنگي و لوبيا، مرغ بدون پوست و گوشت لخم باشد.
روزانه حداقل ۵-۳ وعده لبنيات كم چرب (۱/۲-۱درصد) يا بدون چربي و هفته اي دوبار ماهي روزانه حد اكثر ۱۷۰گرم گوشت لخم پخته باشد. در رژيم غذايي خود از روغن و چربي به اندازه حداكثر ۲گرم چربي هاي غير اشباع و غير ترانس مثل روغن هاي مايع و مارگارين، روغن زيتون و روغن كانولا استفاده كنيد. مصرف استك ها،نوشيدني ها يا شيرين جات داراي كالري بالا را محدود كنيد. حذف يا مصرف كم نمك در رژيم غذايي: مصرف الكل را حذف كنيد.
هرگز استفاده از الكل براي پيشگيري از بيماريهاي قلبي توصيه نمي شود. چربي اشباع يا چربي هاي ترانس مثل محصولات لبني پر چرب،گوشت پر چرب، روغن هاي مناطق گرمسيري مخصوصا روغن هاي گياهي هيدروژنه را از رژيم خود حذف كنيد. براي داشتن آمادگي جسماني و سوزاندن كالري دريافتي ورزش كنيد. حداقل ۳۰دقيقه در روز در اغلب روزهاي هفته پياده روي يا نرمش كنيد. ميزان ايده ال يك ساعت در روز است.
· رژیم‌ کتوژنیک
· رژیم بدون گلوتن
· رژیم مایوکلینیک
· رژیم بیش فعالی
· رژیم گروه خونی

شنبه 01 خرداد 1400 - 23:10
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.