ads مکان تبلیغات شما
زمان جاری : چهارشنبه 06 تیر 1403 - 7:52 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

ads ads ads ads
پاسخ جدید
نویسنده پیام
jody70
آنلاین

ارسال‌ها : 128
عضویت: 31 /1 /1396
تغذیه و درد و مشکلات مقعدی

با اینکه درد و مشکلات مقعدی اغلب آزاردهنده است ، اما ممکن است تمایلی به صحبت در مورد ناراحتی خود با پزشک نداشته باشید. احساس درد ، سوزش و خارش مقعـدی یکی از علائم رایج بسیاری از بیماری های خوش خیم و قابل درمان است و نباید از صحبت در مورد آن خجالت بکشید.

با اینکه درد و مشکلات مقعدی اغلب آزاردهنده است ، اما ممکن است تمایلی به صحبت در مورد ناراحتی خود با پزشک نداشته باشید. احساس درد ، سوزش و خارش مقعـدی یکی از علائم رایج بسیاری از بیماری های خوش خیم و قابل درمان است و نباید از صحبت در مورد آن خجالت بکشید.
  • مقعد آخرین قسمت روده است که در آن مدفوع از بدن شما خارج می شود.[*]مشکلات مقعدی می توانند ناراحت کننده باشند ، اما کارهایی وجود دارد که می توانید برای پیشگیری و درمان آنها انجام دهید.[*]رژیم غذایی ، گوارش ، جنسیت ، ژنتیک و محیط عواملی هستند که می توانند بر سلامت مقعد شما تأثیر بگذارند.[*]مشکلات رایج عبارتند از خارش ، شقاق مقعـد ، عفونت و بواسیـر.[*]اگر درد شدید یا خونریزی از مقعد دارید ، به دنبال کمک پزشکی باشید.
بدون توجه به علت می خواهیم بدانید رژیم غذایی شما چگونه ممکن است باعث درد مقعد شما شود و اینکه چگونه ایجاد چند تغییر در آنچه می خورید ممکن است ناراحتی شما را کاهش دهد.
مقعد کجاست؟
کانال مقعد از چند سانتی متر آخر روده تشکیل شده است و مواد زائد (مدفوع) را ذخیره می کند. دهانه مقعد جایی است که مدفوع از بدن شما خارج می شود. در طول اجابت مزاج ، عضلات مقعد (اسفنکترها) شل می شوند تا مدفوع آزاد شود.
رژیم غذایی ، هضم غذا ، فعالیت جنسی و عوامل ژنتیکی و محیطی همگی در سلامت مقعد شما نقش دارند.
چه شرایطی بر مقعد تاثیر می گذارد؟
بسیاری از شرایط مختلف می توانند بر مقعد تاثیر بگذارند که در ادامه به آن ها می پردازیم :
شقاق مقعـد : پارگی های کوچک در پوشش مقعد که ممکن است در اثر دفع مدفوع سفت ایجاد شود. آنها همچنین می توانند پس از زایمان ، رابطه جنسـی یا اسهال مزمن ایجاد شوند. اکثر شقاق ها در عرض 1 تا 2 ماه با مراقبت از خود خوب می شوند ، مانند خوردن یک رژیم غذایی با فیبر بالا ، نوشیدن مقدار زیادی آب و رعایت بهداشت مقعدی برای تمیز نگه داشتن شقاق.
آبسه مقعـدی : به معنی تجمع چرک و عفونت در زیر پوست اطراف مقعد است که با ایجاد تورم ، التهاب و درد بروز پیدا می کند. پزشک آبسه را با ایجاد برش و تخلیه چرک و با استفاده از بی حس کننده موضعی درمان می کند. ممکن است همزمان به آنتی بیوتیـک هم نیاز داشته باشید.
پرولاپس رکتوم : به خروج قسمت انتهایی روده یا همان رکتوم از مقعد گفته می شود. این ضایعه به علت تضعیف عضلات کف لگن ایجاد می شود. بیرون زدگی مقعد علاوه بر شکل ظاهری بد ، علائم دیگری را نیز به همراه دارد و زندگی فرد را به شدت تحت تاثیر خویش قرار می دهد. به همین دلیل درمان بیرون زدگی مقعدی برای بیماران مبتلا به این عارضه از اهمیت بالایی برخوردار است.

دوشنبه 31 اردیبهشت 1403 - 15:03
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.