ads مکان تبلیغات شما
زمان جاری : چهارشنبه 06 تیر 1403 - 7:50 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

ads ads ads ads
پاسخ جدید
نویسنده پیام
jody70
آنلاین

ارسال‌ها : 128
عضویت: 31 /1 /1396
مرهم سیاه برای کیست مویی
آیا کیست مویی با مرهم سیاه در خانه درمان می شود؟ حتماً تا به حال جوش یا توده سفتی داشتید که تجویز خانگی مرهم سیاه یا روغن سیاه روی آن نتیجه بخش بوده است. کیست مویی اگر در مراحل اولیه باشد با مرهم سیاه ممکن است چرک آن تخلیه شود.
در ادامه ابتدا بررسی می کنیم کیست مویی چیست و چرا ایجاد می شود و سپس روش های درمان آن را توضیح خواهیم داد و اینکه آیا کیست مویی در خانه بدون جراحی درمان می شود یا خیر؟
آِیا کیست مویی بدون جراحی درمان می شود؟
به گفته خبرگزاری عصر ایران:
در اکثر موارد عمل جراحی به عنوان درمان قطعی این عارضه شناخته می شود که شامل جراحی باز و بسته و در نوع کم تهاجمی و آسان تر جراحی با لیزر است.
در عصر حاضر به دلیل پیشرفت علم پزشکی و پیدایش روش های نوین درمانی، بیماران دیگر ملزم به تحمل مشکلات جراحی به روش های قدیمی و تحمل درد و ناراحتی های بعد از آن نیستند. بهترین درمان کیست مویی بدون جراحی و با لیزر است که در حال حاضر مورد استفاده قرار می گیرد. لیزر به عنوان روشی قطعی و بدون بازگشت شناخته شده و نیازی به بیهوشی یا بستری شدن در بیمارستان را نخواهد داشت.
برای درمان با لیزر کیست مویی در تهران از Partoclinic مشاوره تلفنی رایگان بگیرید: 02186084973
کیست مویی چیست و چرا ایجاد می شود؟
به نقل از سایت healthline:
کیست مویی یک سوراخ یا تونل کوچک در پوست است که به راحتی می تواند عفونی شود. معمولاً در شکاف بالای باسن ایجاد می شود.
هنگامی که سینوس پیلونیدال عفونی می شود می تواند به آبسه یا کیست تبدیل شود. کیست پیلونیدال معمولا حاوی مو، کثیفی و مواد زائد است. می تواند باعث درد شدید شود و ممکن است چرک و خون ترشح کند و بوی بدی داشته باشد.

عفونت کیست مویی بیشتر مردان را مبتلا می کند و در بزرگسالان جوان نیز شایع است. همچنین در افرادی که زیاد می نشینند، مانند رانندگان تاکسی، شایع تر است.
علت دقیق کیست مویی مشخص نیست، اما ترکیبی از تغییر هورمون‌ها (زیرا بعد از بلوغ اتفاق می‌افتد)، رشد مو و اصطکاک ناشی از لباس‌ها یا نشستن طولانی مدت می تواند موجب تشکیل آن شود.
فعالیت‌هایی که باعث اصطکاک می‌شوند، مانند نشستن، می‌توانند موهای در حال رشد در ناحیه را وادار به فرو رفتن در زیر پوست کنند. بدن این مو را خارجی می‌داند و یک واکنش ایمنی در برابر آن ایجاد می‌کند، مشابه واکنشی که در هنگام برخورد با یک ترکش نشان می‌دهد.
این پاسخ ایمنی کیست را در اطراف موهای شما تشکیل می دهد. گاهی اوقات ممکن است فردی چندین سینوس داشته باشد که زیر پوست به هم متصل می شوند.
درمان کیست مویی بدون جراحی در خانه
بسته به شدت علائم، ممکن است برای درمان به عمل جراحی کیست مویی نیاز داشته باشید یا خیر. چندین روش خانگی وجود دارد که در مراحل اولیه برای کاهش درد و علائم کیست مویی استفاده می شود.
تنها درمان قطعی کیست مویی، تخلیه و برداشتن بافت آسیب دیده توسط جراح عمومی است. درمان های خانگی می توانند خطر عود سینوس پیلونیدال را کاهش دهند.
به نقل از سایت pristyncare.com:
  • مرهم سیاه برای کیست مویی[*]قرار دادن کمپرس گرم[*]استفاده از روغن درخت چای [*]روغن کرچک[*]عسل
درمان خانگی کیست مویی با مرهم سیاه

به نقل از سایت پرتو کلینیک:
مرهم سیاه یا روغن سیاه (Icthyol) پماد سیاه رنگی است که برای درمان عفونت های پوستی به کار می رود و خاصیت ضد عفونی کننده دارد.
بهتر است روزی دو الی ۳ بار لایه ای ضخیم از آن را روی پوست گذاشته و پس از گذشت ۶ الی ۷ ساعت با آب و صابون ملایم شسته شود. مرهم سیاه برای کیست مویی به دلیل داشتن ذغال سیاه، روغن کرچک و روغن نارگیل موجب کاهش درد و خارش و سوزش هم می شود.
درمان خانگی کیست مویی با کمپرس گرم:
قرار دادن کمپرس گرم و مرطوب چند بار در روز بر روی کیست باعث تسکین درد و التهاب می شود. استفاده از یک حوله گرم روی کیست می تواند به بهبود گردش خون کمک کند. به دلیل افزایش گردش خون، درد کاهش می یابد. برای این منظور، یک حوله تمیز و یک سطل آب گرم تهیه کنید. حوله را در آب گرم خیس کنید، آن را فشار دهید و سپس آن را روی ناحیه آسیب دیده قرار دهید. آن را هر چند بار که لازم است در روز تکرار کنید تا درد و التهاب شما کاهش یابد.
روغن درخت چای و درمان خانگی سینوس پیلونیدال
به گفته سایت دکتر زهرا سعادتی:
روغن استخراج شده از درخت چای، دارای خواص ضد میکروبی و ضد التهابی است. این خواص می تواند التهاب را کاهش دهد، از التهاب جلوگیری کند و روند بهبود را تسهیل کند. برای بهره مندی از خواص این گیاه، چند قطره روغن درخت چای را با آب به نسبت 1:10 رقیق کرده و محلول حاصل را روی محل بمالید. بعد از 15 دقیقه محل را کاملا با آب ولرم بشویید و خوب خشک کنید. اگر 2 یا 3 بار در روز از این درمان خانگی استفاده کنید، می توانید به نتیجه دلخواه برسید.
روغن کرچک برای کیست مویی
براساس گزارش سایت gastroenterology.smileshospitals.com:
روغن کرچک یک درمان خانگی موثر برای کیست مویی است. به کاهش تورم کمک می کند زیرا دارای خواص ضد التهابی است. همچنین در روند بهبود کیست پیلونیدال کمک می کند و از هرگونه عفونتی که ممکن است با اجزای ضد میکروبی آن وجود داشته باشد مراقبت می کند. روی کیست را با پنبه آغشته به روغن کرچک بپوشانید و آن را با بانداژ بپیچید.
عسل و درمان خانگی کیست مویی
عسل دارای اثرات ضد میکروبی و ضد التهابی است و استفاده از آن ممکن است به کاهش ناراحتی و همچنین کیست های ناشی از باکتری کمک کند.
برای استفاده:
یکی از روش ها ایجاد ضماد با مخلوط کردن عسل، ترجیحاً خام و کاملا طبیعی، با سایر گیاهان و مواد ضد میکروبی است. سپس مخلوط را روی کیست بمالید و بگذارید یک شب بماند.
روش دیگر:
مقداری عسل خالص را برای چند ساعت روی محل کیست قرار دهید. زیرا مدت زمان طولانی‌تر ممکن است به موثرتر شدن آن کمک کند.
https://zoomlife.ir/health/2544-home-treatment-pilonidal-cyst.html



شنبه 12 خرداد 1403 - 10:33
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.