ads مکان تبلیغات شما
زمان جاری : چهارشنبه 19 اردیبهشت 1403 - 8:30 قبل از ظهر
نام کاربری :
پسورد :

ads ads ads ads
پاسخ جدید
تعداد بازدید 109
نویسنده پیام
alireza-res
آنلاین

ارسال‌ها : 6
عضویت: 3 /12 /1395
آلاچیق چیست
آلاچیق چیست؟
در یک تعریف ساده و مختصر آلاچیق بر محیطی باز و طبیعی اطلاق می‌شود که توسط چوب و درختان محصور شده باشد و کاربرد آن جهت استراحت و یا دورهمی‌های خانوادگی و دوستانه است.
همچنین وجود آلاچیق‌ها در جوار گردشگاه‌ها و مجتمع‌های تفریحی خصوصاً در ایام بهار و تابستان باعث گذرندان ایام فراغت دلپذیرتر برای استفاده‌کنندگان از آن می‌شود.
در تعریفی وسیع‌تر، آلاچیق بنایی سرپوشیده است که در آن از چوب و فلز استفاده شده و در قسمت پایین آن تقسیم‌بندی‌هایی برای نشستن اشخاص وجود دارد و برحسب مکانی که در آن‌جا ساخته می‌شود می‌تواند به صورت مربع، مستطیل، شش‌ضلعی و هشت ضلعی و یا انواع دیگری از طرح‌های فانتزی مانند اَشکال استوانه‌ای نیز باشد.
معمولاً ظرفیت آلاچیق برای ۶ الی ۸ نفر در نظر گرفته می‌شود و از بین طرح‌های هندسی مختلف، طرح شش‌ضلعی شیک‌تر به نظر می‌رسد. برای انواع کوچک طرح مربع از همه مناسب‌تر است.
معمولاً آلاچیق در باغ یا پارک‌های مجتمع‌های مسکونی و یا در مجاورت استخرها و آب‌نماهای خصوصی و یا عمومی ساخته می‌شود و با نمای زیبا و جذاب خود در مدت کوتاهی قابل ساخت است، شما نیز می‌توانید برای باغچه‌ی بزرگ، باغ، یا فضای مجتمع‌های خود از آلاچیق استفاده کرده و از چشم‌انداز زیبا و مزایای آن لذت ببرید.
انواع آلاچیق :
آلاچیق به صورت کلی در دو نوع چوبی و فلزی ساخته می‌شود. علاوه بر آن گاهی ترکیب چوب و فلز یا استفاده از مصالحی هم‌چون سیمان نیز در ساخت برخی از آلاچیق‌ها قابل مشاهده است، لذا گاهی با نام آلاچیق‌های بتونی یا حتی سیمانی نیز مواجه می‌شویم.

سه شنبه 03 اسفند 1395 - 12:35
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر
percarton
آفلاین



ارسال‌ها : 4
عضویت: 26 /2 /1397
پاسخ : 1 RE آلاچیق چیست
چهارشنبه 26 اردیبهشت 1397 - 08:15
نقل قول این ارسال در پاسخ گزارش این ارسال به یک مدیر





برای ارسال پاسخ ابتدا باید لوگین یا ثبت نام کنید.